021-66102040
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 13 اسفند 1402 در ساعت 4 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از فروشگاه رادین ایمن می خواهیم درباره ی زیره کفش ایمنی اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. همه ی کفش ها دارای زیره هستند و بدون استفاده از زیره ، کفش کامل نخواهد شد. زیره ها در انواع مختلف به تولید می رسند و رایج ترین نوع زیره در کفش ها ، پی یو است که مخفف عبارت پلی یورتان است. هر یک از کفش های ایمنی از اجزایی تشکیل شده اند که از نظر طراحی و متریال مورد استفاده در ساخت این اجزا با یکدیگر متفاوت هستند.

زیره کفش ایمنی مناسب

تولید کنندگان کفش ایمنی از زیره های کفش مختلفی برای ساخت محصولاتشان استفاده می کنند. زیره کفش ایمنی در تنوع بالایی به فروش می رسد و تولید کنندگان با توجه به کفش هایی که تولید می کنند از زیره کفش مناسب استفاده می کنند. کفش ایمنی از اجزای مخلتفی تشکیل شده که هر یک از این اجزا باید در نوع مناسب با کاربری کفش باشند تا آن کفش ایمنی استاندارد باشد و بتواند حفاظت خوبی را از پا ها به عمل آورد به همین دلیل زیره کفش ایمنی نقش موثری را در این کفش ها دارد و این زیره باید طوری باشد که در برابر نفوذ اشیاء تیز ، الکتریسیته، سوختگی و... از پا ها محافظت کند. بنابراین در تولید زیره کفش ایمنی باید استاندارد هایی در نظر گرفته شود که این زیره ها کیفیت لازم را داشته باشند.

                                                    

انواع زیره کفش ایمنی کدامند و بهترین آنها چیست؟

زیره کفش ایمنی شامل انواع مختلفی است تا زیره بتواند ویژگی های لازم را در کفش ایمنی داشته باشد. زیره کفش ایمنی باید مقاومت خوبی داشته باشد و انعطاف و راحتی را در هنگام راه رفتن به وجود آورد. همچنین زیره کفش ایمنی باید اصطکاک لازم را ایجاد کند تا از سر خوردن جلوگیری کند. در ادامه به انواع رایج زیره کفش ایمنی می پردازیم:

  • زیره کفش پلی یورتان (PU)

زیره کفش پلی یورتان یکی از انواع زیره کفش ایمنی است که دارای مشخصات خاصی همچون راحتی، چگالی پایین که سبب سبکی کفش می شود، دوام و قیمت مناسب می باشد. زیره کفش پلی یورتان با استفاده از دو ماده ی پلی ال و ایزوسیانات که موادی بسیار نرم هستند ساخته می شود. این نوع زیره کفش ایمنی دارای ماندگاری بالایی می باشد همچنین انعطاف پذیر بودن، عایق حرارتی بودن و دوام بسیار بالا در مقابل شکستن ،مقاومت بالایی در برابر لغزش و رطوبت از ویژگی های این نوع زیره کفش ایمنی است.

  • زیره کفش پی وی سی (PVC)

زیره پی وی سی برای بسیاری از کفش های ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. زیره کفش پی وی سی عایق بسیار خوبی برای کفش های ایمنی است. زیره کفش پی وی سی سخت است و می توان با ترکیب مواد دیگر به آن ، آن را نرم کرد. از ویژگی های زیره کفش پی وی سی ، وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه ی آن می باشد. زیره کفش پی وی سی در مقابل شکستن بسیار مستحکم است.  

  • زیره کفش ترمو (Thermo)

زیره کفش ترمو از انواع زیر کفش ایمنی است که در برابر لغزش و سایش بسیار مقاوم می باشد. با استفاده از زیره کفش ترمو می توان به راحتی روی سطوح لغزنده قدم برداشت. این زیره عایق حرارتی است و برای تمام فصل ها کاربرد دارد.  

زیره کفش ترم  دارای ویژگی های منحصر به فرد است که شامل مقاومت بالا در برابر شکستن و چگالی متوسط و وزن سبک آن می باشد.

  • زیره کفش تی پی یو (TPU)

زیره کفش ترمو یکی دیگر از انواع زیره کفش ایمنی است که دارای استحکام بسیار بالایی بوده و در مقابل سایش بسیار مقاوم است. این نوع زیره علاوه بر مقاومت بالا، انعطاف بالایی دارد. زیره کفش ترمو بر پایه پلی یورتان است و استفاده از زیره کفش ترمو در زیره کفش ایمنی بسیار پر کاربرد است. زیره کفش ترمو شفاف و بدون رنگ است و تولید کنندگان کفش یمنی این زیره را متناسب با کفش های خود رنگ می زنند.

  • زیره کفش لاستیکی (Rubber)

زیره کفش لاستیکی از انواع زیره کفش ایمنی است که این نوع از زیره کفش ایمنی دچار سایش و شکستگی نمی شود. زیره کفش لاستیکی اصطکاک بسیار بالایی دارد. زیره کفش لاستیکی منعطف است و برای ساخت کفش های کوهنوردی هم از آن استفاده می شود. زیره کفش لاستیکی در مقابل آب بسیار مقاوم است و دارای وزن بیشتری نسبت به سایر زیره ها می باشد.  

خصوصیات انواع زیره برای کفش ایمنی چگونه باید باشد :

برای تولید انواع کفش های ایمنی از انواع زیره کفش ایمنی استفاده می شود تا بتوان ویژگی های لازم را برای کفش های ایمنی ایجاد کرد. به طور مثال برخی از کفش های ایمنی باید اصطکاک بالایی با زمین داشته باشند زیرا از آن در محیط های لغزنده و خیس استفاده می شود و یا برخی از انواع کفش های ایمنی مقاومت بالاتری دارند زیرا خطرات زیادی برای پا ها ممکن است ایجاد شود . در مشاغلی که وزن کفش بسیار مهم است و از کفش های زیره ی سبک تر استفاده می شود به همین دلیل انواع زیره کفش ایمنی به تولید رسیده اند که از مواد اولیه ی گوناگون ساخته شده اند تا بتوانند بهترین کارایی را به هنگام فعالیت داشته باشند.

فروشگاه رادین ایمن یکی از مراکز فروش تجهیزات ایمنی است که انواع کفش ایمنی با کیفت را به فروش می رساند. این مجموعه یکی از معتبرترین و بهترین مراکز عرضه کننده ی تجهیزات ایمنی استاندارد و با کیفیت است. بنابراین برای خرید تجهیزات ایمنی مورد نیاز می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت رادین ایمن انجام دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()